Seks integruje załogę

Spotkania zakończone, weekend zaskoczył mnie ok. 14. A bilet na pociąg do Krakowa kupiony na 16.30, więc atakuję multipleksa w Złotych Tarasach – tak rzadko ostatnio udaje mi się wyrwać do kina; może akurat będą grali ten film o brazylijskich gliniarzach?

Niestety, wybór żaden. Mogę iść na „Wyjazd integracyjny”, albo poczytać książkę w kawiarni. Powinienem był wybrać książkę, wiem. Ale chciałem dać mózgowi odpocząć i, to trzeba przyznać, przynajmniej tę część planu zrealizowałem w stu procentach.

Żeby nie było – jako aktywny, a zdarzało się że i nadaktywny, uczestnik kilku hucznych wyjazdów integracyjnych (ukłony dla towarzyszy doli i niedoli z Augustowa oraz Budapesztu!) uważam, że to znakomity temat. Na komedię, ale i na horror. Oraz dramat psychologiczny. W jednym. Można z tego zrobić i „Dom zły”, i „Hotel Zacisze”. Wstrząsającą etiudę, epopeję 3D i serial telewizyjny na siedem sezonów. Tak czy owak, inspiracji oraz możliwości moc.
Niestety, twórcy „Wyjazdu integracyjnego” spalili temat, produkując film nudny i głupi. Nie przeszkadza mi nawet to, że cały ich pomysł to libacja & kopulacja (obiecujący wątek paintballa zostaje ustrzelony po paru minutach), ale to, jak bardzo to wszystko przaśne i nieśmieszne. Naprawdę, o piciu wódki da się opowiadać tylko językiem (i okiem) dżentelmena, który już sam symboliczne pięćset gram spożył? A ta satyra na polski zaściankowy kapitalizm to nie jest aby o jakieś 15 lat spóźniona? Charaktery muszą być ciosane toporem, jak ze współczesnego polskiego kabaretu? I czy muszą tak pieprzyć, w dodatku językiem, którego nikt nie używa? Szkoda dobrych aktorów (Frycza i Topy przede wszystkim) do odgrywania tych bzdur.

Amerykańscy (chyba – są jacyś inni?!) naukowcy podobno wymyślili wódkę, po której nie ma kaca. A polscy filmowcy wymyślili film, po którym mam kaca, choć nie piłem.

15 thoughts on “Seks integruje załogę

  1. Ale czy Ciebie to choć odrobinę zaskoczyło? Że to szajs, to było pewne. Obejrzałem zwiastun i mam wrażenie, że twórcy inspirowali się najgłupszymi amerykańskimi komediami z czasów, gdy na topie był Chevy Chase (z całym szacunkiem dla niego). I pewnie szkoda Halamy i Gonery.

  2. Wyjdę na ekstremistę, ale jakiś czas temu podjąłem mocne postanowienie nie finansowania polskiej kinematografii i do kina na polskie filmy w ogóle nie chodzę (aby oczywiście nie wychodzić). Na te „amerykańskie” także zasadniczo mało, ale to już inna historia. Zasad zasadniczo trzymać się jest trudno, więc tą jedną rekompensuję problemy z kilkoma innymi 🙂

    Lepiej faktycznie zainwestować w dobrą (albo nawet prawdopodobnie dobrą) książkę. Co prawda bardzo podrożały, ale za bilet do multipleksu zapłacić trzeba dwadzieścia-parę złotych. Pół godziny reklam, smród popcornu i chrupiący chrupki… A we mnie poziom agresji i ciśnienie rośnie. A to nie za zdrowe podobno :-] Szczególnie w tej kombinacji.

    • W świetle tego, co właśnie zrobiła komisja V Dolnośląskiego Konkursu Filmowego, na takiego ekstremistę nie wyjdziesz. Rozdzielili 1,3 mln zł między cztery filmy, ale okazało się, że dwa z nich nie zdołają wykorzystać ich w terminie. Ostatecznie przekazali jeszcze trochę kasy na inny film, a resztę zwrócili do budżetu województwa i miasta. 840 tys. zł.
      http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,10593246,Mieli_wspierac_nowe_filmy__ale_woleli_oddac_pieniadze.html

      PS
      A ja do kina w ogóle nie chodzę. No, chyba że trzeba dziewczynę poderwać 😉

      • No cóż, jako inżynier nie będę ubolewał. Wrocław wydaje się iść w stronę nowoczesnych technologii i trochę innej kultury masowej – grom komputerowym. Tak przynajmniej to widzę z mojej perspektywy. Całkiem możliwe, że jednak przysłonięty krakowskim smo[g/k]iem i oparami „po-spożywczymi” krakowskich artystów (he he he), nie dostrzegam tego prawidłowo.

        P.S.
        Strach się bać tych dziewczyn 🙂 Podryw w kinie brzmi dosyć przygodowo.

  3. MI wcale nie szkoda Frycza lub Topy. Są na tyle doświadczeni, ze wiedzą w czym grają. Im na pewno nie jest niczego szkoda. It’s all about the money, it’s all about dam dam da da di dam

  4. dzięki za recenzję, do filmopleksów mam stosunek negatywny z odruchem wymiotnym. W mojej mieścinie jest na szczęście kameralne kino, po wyjsciu z którego nie śmierdzi się jak przodownik pracy w Mc’s, a dzieciaki wespół z połowicą mnie wyciągną raz na rok. Na Kung-fu Pandzie 2 bawiłem sie znakomicie.
    Krytykowana tu onegdaj tvp na drugim kanale wyemitowała polskie nowe (zdaje się 2008 i 2009) filmy „o czymś”, tj. Boisko bezdomnych” 9.bm i „Moja krew” 10.bm.
    A do kina chcę się wybrać na Habemus papam. Ostatni film, którego tak wyczekiwałem to chyba Lost highway.

  5. Za to co powstaje odpowiadają także ludzie, którzy chodzą do kina i kupują bilety. Odpowiedzialność za syf ponosi każdy, który dokłada swoją cegiełkę. Idą święta to dostaniemy kolejną komedię świąteczną, z podobną obsadą….

    Coś polskiego (muzycznie przy współpracy z The Electric (DJ Vadim, Pugs Atoms, Sabira Jade)

  6. Panie Jarku! Kiedyś pracował Pan w radiu flash i w pewnej wieczornej audycji włączył Pan utwór, który mnie zachwycił, ale niedosłyszałem wykonawcy. Cały czas żyję w niewiedzy i trwa to już prawie 10 lat. Kawałek nagrałem na kasecie i co jakiś czas próbuję odnaleźć wykonawcę po tekście – bez efektów. Proszę o ukojenie mego cierpienia, bo nawet pavulon nie pomaga.

  7. Panie Jarku zaglądam tu i zaglądam….może czas juz zamknąć oficjalnie blog skoro nawał pracy?
    a powiem jeszcze ze bardzo lubie słowo pisane na tym blogu…

  8. A ja poproszę o ustosunkowanie się do powrotu Lux Occulty! Wacek nie wytrzymał i już wstrzyknął kilka plotek do internetu o sesji nagraniowej, proszę więc nie zwlekać i szybciutko wyjaśnić co i jak!

Skomentuj

