Bad News robią dobrą robotę

Hello Cleveland!
Znacie „Oto Spinal Tap”? Jeżeli tak – wszystko w porządku, czytajcie dalej. Jeżeli nie – proszę z rumieńcem wstydu wynosić się z tego bloga i nie wracać bez nadrobienia zaległości.

Niedawno kolega – thx Łukasz! – uświadomił mi, że Spinal Tap nie byli pierwsi na wyboistej drodze ku Heavymetalowej Walhalli, ale że rok wcześniej podobny rockument nakręciła ekipa programu The Comic Strip (całkiem czujne dzieciaki Monty Pythona). Rzecz nazywa się „Bad News Tour” i jest destylatem brutalnej prawdy o początkujących kapelach rockowych. Parę lat później powstał sequel – „More Bad News” – i wielka szkoda, że tego nie skleili w pełnometrażową całość i nie puścili w świat, jeśli nie do kin, to chociaż na kasetach i DVD. Nawet jeśli wtedy wszyscy już machali głowami do Spinal Tap, znalazłoby się miejsce w naszych metalowych sercach i na Bad News.

Mój ulubiony fragment z części pierwszej to kłótnia muzyków o nazwę gatunku, który wykonują – Heavy metal? No, nie do końca heavy metal, jesteśmy przecież bardziej progresywni. To może futurystyczny heavy metal? Ale ja chcę, żeby to był po prostu heavy metal! – ile ja razy przez to przechodziłem i jakie to były piękne czasy 😉
W części drugiej jest teledysk, który niszczy obiekty (nie tylko w przenośni), jest demolka pokoju hotelowego (Ja jestem Keith Moon! A ja jestem Pete Townshend! Dobra, ty będziesz Roger Daltrey. To ja jestem ten czwarty, co nikt nie wie, kim on jest!) oraz wstrząsający występ na prawdziwym Monsters Of Rock w Castle Donington, gdzie dzielni wojownicy z Bad News wykazują się zaiste jajami ze stali i nie spieprzają przed gradem plastikowych kubków z zupełnie prawdziwymi szczynami.

Szkoda, że takich „Bad News” czy „Spinal Tap” nikt w Polsce nie pokazywał. Może przetrawilibyśmy szybciej mit o boskim pochodzeniu rocka, może słuchalibyśmy dzisiaj fajniejszej muzyki i nie musielibyśmy robić za rynek ostatniej szansy dla Deep Purpli, Fishów czy innych Sabatonów.

8 thoughts on “Bad News robią dobrą robotę

  1. Janusz, to ja może uściślę. W przypadku DP mam na myśli nie ten świetny zespół do „Perfect Strangers” włącznie, ale tę siódmą wodę po kisielu, która gra teraz pod nazwą DP. A Fisha nigdy nie lubiłem 🙂

    • „(…) Fist fucking, ass kicking, wife beating black metal”… Are they so gay to hate women as such?? The music at least is gay to me, that’s not black metal but only the vocals can mistake the new comers. It’s only Thrash with old & new influences including synths & samples.(…)” – o, żeby nie było, że my tacy najgorsi i że tylko my nie oglądaliśmy tych filmów przez co nie umiemy poluzować gumek w majtach ;P

  2. Panie Jarku, a kiedy 2 słowa na temat polecanego na tym blogu festiwalu Don’t Panic!We’re from Poland? Jestem bardzo ciekaw opinii na temat tej zacnej, ale chyba nie do końca udanej inicjatywy.Pomijając szwankujące momentami nagłośnienie,szczególnie niezrozumiała była dla mnie niska frekwencja. Na to,że jak zwykle dokonały występ Orange The Juice będą obserwować jedynie niedobitki, byłem właściwie przygotowany. Ale wypełniona w 1/3 sala na koncercie otwierającym Julii Marcell? Przecież to albo jakaś promocyjno – organizatorska porażka, albo zwyczajnie zawiedli ludzie. Przecież nie uwierzę w to, że Artystka, która jest już dosyć znana, a przy okazji nie gra regularnych tras koncertowych, przynajmniej po Polsce, nie może zapełnić średniej wielkości powierzchni koncertowej!! A przy okazji daje TAAKI(eh, dlaczego tak krótki) koncert („Shhh” wypadło po prostu cudnie). Swoją drogą trzeba pochwalić całkiem niezły line-up,choć oczywiście zawsze można ponarzekać ;). Szkoda,że z wyjątkiem Paristetris, zabrakło jakiegoś reprezentanta LADO ABC,choćby Baaby (10 osób uznałbym za sukces frekwencyjny) czy genialnych Mitch & Mitch. Taki Blindead w godzinach nocnych też by nie zabolał…

    PS. No tak, zapomniałem że Mitch to NIE JEST POLSKI ZESPÓŁ 😉 😉 😉 Ale gafa… 😉

Skomentuj

