Alicja tam nie mieszka

Wystraszony nieco chłodnymi opiniami ludzi, którym ufam, dopiero dzisiaj zdecydowałem się wybrać do kina na „Alicję w Krainie Czarów”. Wnioski z seansu mam trzy. Dwa o wydźwięku negatywnym, trzeci – wręcz przeciwnie.

1. To najsłabszy film Tima Burtona, jaki widziałem. Oczywiście, obrazki bardzo ładne, pyszna muzyka Danny’ego Elfmana i bardzo cieniutka historia – fantasy dla młodszej młodzieży, przebrane w carrollowskie fatałaszki i okraszone drętwym, feministycznym morałem. Co to w ogóle za pomysł, żeby Alicję przestawić jako podlotka, który w Krainie Czarów szuka odpowiedzi na pytanie, czy zostać kurą domową u boku lorda z zatwardzeniem, czy może niezależną i szczęśliwą businesswoman? Głowę, do której pomysł ów wpadł należy, oczywiście, ściąć.

2. Kto „Alicji…” nie czytał, po tym filmie po książkę nie sięgnie. Ja bym nie sięgnął. I oczywiście, głupio bym zrobił.

3. „Alicja w Krainie Czarów” wciąż jest dla filmowców kwestią otwartą. Johnny Depp ładnie wygląda jako Szalony Kapelusznik, Helena Bonham Carter jest przecudną Czerwoną Królową i jeszcze podwójny Matt Lucas z „Małej Brytanii”… ale to za mało, by wyczerpać temat. Mam nadzieję, że ktoś się znów za to weźmie raczej prędzej, niż później. Niechby w dwóch wymiarach, ale z pomysłem. Zgłaszam kandydaturę Guillermo del Toro.

4 thoughts on “Alicja tam nie mieszka

  1. Ooooo, Alicja w wykonaniu Guillermo del Toro – to byłoby mistrzostwo. Napiszmy jakąś petycję ;d
    Chociaż mnie się film podobał, tak czy siak. Burton się przy nim najwyraźniej dobrze bawił, ja zasadniczo też.

  2. Co Wy z tym Del Toro? Na razie wyreżyserował dwa niezłe filmy. Ale na swoim koncie ma też kichy w postaci Blade 2 i Hellboya 2.

  3. Mnie od pójścia na ten film odrzuciła ta przerysowana i przesadzona, hmmmm, specyficzna estetyka. Za dużo Photoshopa chyba.

Skomentuj

