Jestem operator i mam mini kalkulator

Całe szczęście, że komuniści Nową Hutę zbudowali. Gdyby nie walcownia (czy tam ocynkownia, nie znam się), nie byłoby gdzie w Krakowie porządnego koncertu zorganizować. Nic to, że daleko i taksówka droga, nic to że w autokarach dowożących spod bramy pod halę tłok i że na miejscu zimno, i wilgotno, i krzesełka małe. Klimat tego miejsca rekompensuje wszelkie niewygody, a już Kraftwerk wśród stalowych rusztowań i ton betonu czuł się jak ein ryba w ein wodzie. Brzmienie bliskie perfekcji, oszałamiające projekcje i zestaw wielkich hitów, m.in. „Das Model”, „Autobahn”, „Radioactivity”, „Tour de France”, „Trans-Europa Express”. Czego chcieć więcej? Jakiejś wisienki na torcie? Proszę bardzo – co powiecie na „Taschenrechner” z takim tekstem: „Jestem operator i mam mini kalkulator / Ja dodaję, odejmuję, kontroluję, komponuję / Mały klawisz naciskam i melodie wygrywam”? Osobnikowi, który to dla nich tłumaczył należą się duże brawa!

Kraftwerk w hucie to na pewno jeden z najlepszych koncertów w tym roku. Szkoda tylko, że po ciężkim tygodniu (arbeit, a cóżby innego) oko mi się w połowie koncertu zaczęło kleić, a głowa niebezpiecznie kiwać na boki. Ech, starość nie radość. Dobrze, że dżentelmen, który siedział obok mnie nie miał za grosz poczucia rytmu, za to nadmiar entuzjazmu – jego nierówne, ale bardzo mocne tupanie tak mnie wkurzało, że nie pozwoliło mi zasnąć 🙂
A tak w ogóle, to przy wejściu na koncert spotkałem kolegę z Krakowskiego Biura Festiwalowego, który w największej tajemnicy wyjawił mi, z jakimi wykonawcami negocjują występ na przyszłorocznej edycji Sacrum Profanum. Grubo, bardzo grubo. Ale nie powiem wam. Gdybym wam to powiedział, musiałbym was zabić.

8 thoughts on “Jestem operator i mam mini kalkulator

  1. 1. Nie, nie powiem 🙂
    2. Maćku, przyznaję, straciłem dziewictwo. Ale na swoje usprawiedliwienie dodam, że zrobiłem tylko 3 zdjęcia, z myślą o ilustracji do bloga właśnie, a poza tym, jako że zajmowałem miejsce siedzące, na pochylni, nikomu przed nosem (chyba) telefonem nie wywijałem i sceny nie zasłaniałem. Ale tak czy owak, czuję się przyłapany i zawstydzony 😉

  2. Za onetem:

    „Sacrum Profanum ma odwiedzić brytyjski zespół The Cinematic Orchestra. Ponadto zaproszeni zostali kompozytorzy Jonathan Harvey, Brian Ferneyhough, Oliver Knussen, George Benjamin i Julian Anderson oraz zespoły London Sinfonietta, Ensemble Modern, Klangforum Wien, Asko|Schönberg, Ensemble Recherche i Ensemble Intercontemporain (założony przez Pierre’a Boulez’a).”

    To jest to, czy ktoś jeszcze WIĘKSZY?

  3. mię doszły słuchy, że wystąpi specjalnie na tę okoliczność skrzyknięty kolektyw Jak Oni Mnie Rajcują w składzie: Janko Muzykant [szksypcze, background vocal], John Travolta [gitara basowa, wiolonczela, chórki], Pol Pot [perkusja, instrumenty perkusyjne], Jezus Chrystus [śpiewy gardłowe i recytacje w jidysz], Isaac Haynsse [wiking-hermafrodyta; harmonijka ustna + w przerwach żarty z czarnuchów] oraz gwiazda w składzie: John Lennon!

    wszystko na licencji, wszystko legalnie i wszystko ciężkopłatne. widzowie proszeni są o podpisanie umowy o dzieło przed przystąpieniem do SACRUM. Widzom płacącym podatek w szarej strefie dodatkowo należy się kugiel-mogiel gratis.

    a poważnie- zazdroszczę obcowania z Kraftwerkiem w takich okolicznościach fabryczych… Żal 😦

  4. Witam. Szanownemu koledze blogerowi z początku wtrącę, że to hala ocynkowni gdzie jak sama nazwa wskazuje pokywa sie blachy wychodzące z walcowni cynkiem w procesach galwanicznych. Cóż, młódź słucha protoplastów industrialu, a podstaw nie zna. Bywa. Pozdrawiam „znawców” elektro popu i industrialu nie wiedzacych co to hala fabryczna.

Skomentuj

